Obrázky v knize KYBERPOHÁDKY II vznikli za pomoci moderních nástrojů umělé inteligence, se kterými pak dále pracoval náš grafik. Ačkoliv se generativní AI velmi rychle vyvíjí a její výstupy jsou čím dál kvalitnější, stále má své nedostatky – některé drobné nepřesnosti jsme v ilustracích ponechali záměrně. Můžete je zkusit najít – jako malou detektivní hru pro zvídavé čtenáře, ale také pro ty, kteří ještě číst neumí a nechávají si pohádky předčítat od rodičů. Zároveň tím chceme ukázat, že také nové technologie se neustále učí – stejně jako my všichni. Právě na podobných detailech si zatím pořád ještě můžeme trénovat naše kritické myšlení – tedy například jestli obrázky tvořil člověk, anebo už stroj? Zda tomu, co na obrázku vidíme, máme věřit, nebo být opatrní při jeho interpretaci.
Vaším úkolem je najít alespoň tři grafické nedokonalosti v ilustracích knihy KYBERPOHÁDKY II!
Každý, kdo objeví a správně popíše alespoň tři chyby, bude zařazen do slosování o deset nových výtisků knihy KYBERPOHÁDKY 3 a o vstupenky na divadelní představení Kyberpohádek v Žižkovském divadle Járy Cimrmana.
Soutěž organizuje Centrum kybernetické bezpečnosti, z.ú. a probíhá do 31. ledna 2026.
Jak se zapojit?
🔍 Prohlédněte si ilustrace v knize KYBERPOHÁDKY II a odhalte chyby v kontinuitě, detailech postav či prostředí.
✍️ Zaznamenejte alespoň tři konkrétní chyby a zašlete je společně se svým e-mailem prostřednictvím soutěžního formuláře.
🎟 Všichni úspěšní soutěžící budou zařazeni do slosování, které proběhne v únoru 2026.
Podmínky výhry:
🏆 Deset výherců získá nový výtisk knihy KYBERPOHÁDKY 3 nebo dvě vstupenky na divadelní představení Kyberpohádek z ŽDJC
🎁 Výhra je pevně daná a nelze ji směnit za jinou cenu ani finanční ekvivalent.
📧 Výherci budou kontaktováni na poskytnutý e-mail. Organizátor nenese odpovědnost za nedoručené zprávy.
📍 Výhru je nutné osobně převzít nejpozději do 31. března 2026.
Dokážete odhalit, kde generativní AI stále ještě klopýtá? Pojďte to zjistit a zapojte se do naší soutěže!
